A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Only variable references should be returned by reference

Filename: core/Common.php

Line Number: 257

Gmina Miedźna Lokalny portal gminny
propozycja reklamy aktulnosci
Dzisiaj mamy: 29.09.2020 r. godz: 18:15 273 dzień roku, imienieny: Michała i Michaliny

Kalendarium

więcej wydarzeń

Szkoły średnie

Strona główna » Aktualności » Edukacja » Szkoły średnie
29.11.2013
Zajęzia praktyczne technikum hotelarskie uczniów technikum hotelarskiego
8 listopada 2013 r. uczniowie klasy II i III technikum hotelarskiego w ramach zajęć praktycznych, wybrali się na wycieczkę do Tychów oraz Mikołowa, aby bliżej poznać obiekty hotelarskie świadczące usługi gastronomiczne. Tym razem wybraliśmy się do obiektów niższej kategoryzacji. Pierwszym naszym zwiedzanym obiektem był Hotel Agro * w Mikołowie, który znajduje się na trasie Mikołów – Gliwice. Kierownikiem jest Pan Andrzej Kałaj, który przywitał nas bardzo serdecznie. Poznaliśmy cały obiekt, byliśmy w większości wolnych pokoi, uczniowie zapoznali się z wyposażeniem technicznym sali konferencyjnej, restauracją a także terenem przeznaczonym na imprezy plenerowe.  

Następnie, w tej samej miejscowości na umówione spotkanie stawiliśmy się do Motelu A&P * zlokalizowanym przy trasie - na odcinku: Wisła – Katowice. Przywitała nas przesympatyczna Pani Justyna Synowiec- manager, która w sposób bardzo interesujący opowiedziała o motelu oraz usługach w nim świadczonych - np. cateringu, myjni samochodowej, stacji kontroli pojazdów oraz parkingu dla samochodów Tir.

Dało się odczuć rodzinną, ciepłą atmosferę panującą w motelu oraz jego stylowe wnętrze. Ostatnim zwiedzanym obiektem hotelarskim był obiekt Gloria w Tychach, usytuowany w centrum Tyskiej Strefy Ekonomicznej i 3 km od centrum miasta.

Po tym pięknym nowoczesnym obiekcie oprowadziła nas Pani Marta Łabudzińska - menager obiektu. Dzięki osobom zarządzającym, uczniowie mieli możliwość poznać od wewnątrz obiekty różnej kategoryzacji i standardu, poznać ich strukturę organizacyjną oraz funkcjonowanie każdego z nich.

  Mogliśmy również poznać usługi dodatkowe: płatne i bezpłatne. W recepcji uczniowie mieli możliwość poznania systemu rezerwacyjnego S4H opartego na nowoczesnych technologiach, wglądu do nowej książki meldunkowej oraz rezerwacji i grafiku rezerwacji pokoi, odczytać i analizować regulaminy obiektów, cenniki i karty meldunkowe.

Zapoznawali się również z menu restauracji, rodzajami zestawów śniadaniowych, sposobem organizowania stołów szwedzkich, organizowaniem przyjęć okolicznościowych oraz imprez plenerowych na zewnątrz przy obiektach.

W sposób profesjonalny wytłumaczono nam jak trudna a zarazem bardzo ciekawa i satysfakcjonująca jest praca w hotelu. Jak ważny jest język obcy w komunikowaniu się z gośćmi zagranicznymi, jak ważna jest umiejętność współpracy recepcji z innymi działami w obiekcie oraz to, że musimy pamiętać powiedzenie: „Hospes hospiti sacer”- „Gość gospodarzowi świętym”.

ZS Wola

Treść komentarza:
Autor: